STRESSCOACHING

Til dig som har stress, depression eller angst
og som ønsker at komme hurtigt i gang med en effektiv, engageret og bæredygtig stressbehandling.
Samt til dig, som vil forebygge stress og udvikle dit potentiale via EnneagramCoaching.

KLIENTCITATER (15): 1. "Jette er empatisk, sprudler af ægte lyst og interesse for at hjælpe een" 2. "Allerede efter 1.samtale fik jeg det bedre" 3. "Jette har en hurtig og underliggende præcis iagttagelse af mennesker" 4. "I forløb hos Jette fik jeg vendt tunge udfordringer til frihed og lettelse" 5. "Tempoet blev sat ud fra hvor jeg var - jeg kunne hele tiden følge med" 6. "For første gang følte jeg, at jeg ikke var mærkelig, men reagerer sundt" 7. "Jette tegner og fortæller, og pludselig giver tingene bare mening" 8. "Jette bar hele tiden visionen for mig, også da jeg selv kun så tåge" 9. "Trods at min krise er ovre, har jeg lyst til at fortsætte med coachtimer hos Jette" 10. "Jeg fik hos Jette altid vendt destruktion til ny dynamik og indsigt" 11. "Hver gang fik jeg en stigende bedring og min tillid og tro tilbage" 12. "Jette hjalp mig med at lytte til min indre bodyguard - til resten af livet" 13. "Efter første samtale følte jeg, at jeg havde fået en stor varm dyne på" 14. "TAK for forløbet, som har betydet, at jeg er på vej tilbage til livet" 15. Man mærker straks Jettes oprigtighed og føler sig set, hørt og forstået"

     Du længes sikkert efter:

  • Finde dig selv igen?
  • Komme tilbage til normal hverdag?
  • Få dit liv tilbage?
  • Leve livet i stedet for at overleve?

     Du har sikkert behov for:

  • Afklare hvorfor du er ramt af stress?
  • Afklare om dine rammer er gode for dig?
  • Afklare om dine tanke- og adfærdsmønstre
    støtter eller bremser dig?

     Du drømmer sikkert om:

  • Være den bedste udgave af dig selv?
  • De bedste match både privat og jobmæssigt?
  • Finde en god job/fritid-balance?
  • Holde stress på afstand?

FIF TIL AT SÆNKE STRESSHORMONER (14): 1. Undgå ydre pres og stressfaktorer så vidt muligt 2. Minimer dit dagsprogram - max. et programpunkt 3. Hold pauser, hvor du er for dig selv og får helt ro 4. Sov så meget du kan uden at ødelægge nattesøvnen 5. Skru ned for dit indre pres og selvsnak hvis muligt 6. Kom ud i natur, luft, vind, lys, sol og regn hver dag 7. Vær fysisk aktiv i et lystbetonet niveau hver dag 8. Vælg aktiviteter/hobbyer hvor du føler dig i flow 9. Dyrk meditation, mindfulness, afspænding el.lign. 10. Lav "hjernefri" aktiviteter som puslespil og malebøger 11. Lær dine begrænsninger at kende 12. Udnyt muligheder for at smile og grine 13. Spis dig mæt i sunde fødevarer 14. Vælg de roligste timer, hvis du er på deltid

   

     Du reagerer sikkert på stressfaktorer både udefra og indefra:

  • svær balance mellem arbejdsliv og fritidsliv?
  • svært med arbejdsmarkedets krav og forventninger?
    fx mængden af arbejdsopgaver, tiden til at løse opgaver og kerneopgaver, deadlines, tiden til fordybelse og kvalitet, muligheden for at være der for andre med hjælp og omsorg, muligheden for kompetenceløft og sparring til nye opgaver, forandringer og omorganiseringer, hvor meget der skal sparres/aftales inden handling, pausebehov?
  • forskelle mellem dit og din familie/netværks syn på, hvad der skal ske?
  • forskelle i oplevelsen af, hvordan I sammen kommer i mål til alles bedste?

   

HAR DU STRESSSYMPTOMER (24)? 1. Kender du ikke dig selv mere? 2. Indre uro? 3. Føler du dig som en zombie? 4. Siger du JA og kroppen NEJ? 5. Mistet overblikket? 6. Dårlig søvn og mareridt? 7. Tankemylder? 8. Træt træt træt? 9. Grådlabil? 10. Dårlig hukommelse? 11. Svært ved at koncentrere dig? 12. Svært ved at holde fokus? 13. Hovedpine? 14. Mavepine? 15. Anspændthed og muskelspændinger? 16. Humørsvingninger? 17. Hjertebanken? 18. Forhøjet blodtryk? 19. Rystelser? 20. Svimmel og rundtosset? 21. Er hjernen gået i dvale? 22. Depressiv? 23. Frygt og angst? 24. PTSD/traumer fra barndommen?