fbpx

STRESSSYMPTOMER (24)

1. Kender du ikke dig selv mere? 2. Indre uro? 3. Føler du dig som en zombie? 4. Siger du JA og kroppen NEJ? 5. Mistet overblikket? 6. Dårlig søvn og mareridt? 7. Tankemylder? 8. Træt træt træt? 9. Grådlabil? 10. Dårlig hukommelse? 11. Svært ved at koncentrere dig? 12. Svært ved at holde fokus? 13. Hovedpine? 14. Mavepine? 15. Anspændthed og muskelspændinger? 16. Humørsvingninger? 17. Hjertebanken? 18. Forhøjet blodtryk? 19. Rystelser? 20. Svimmel og rundtosset? 21. Er hjernen gået i dvale? 22. Depressiv? 23. Frygt og angst? 24. PTSD/traumer fra barndommen?

     Du længes sikkert efter:

  • Finde dig selv igen?
  • Komme tilbage til normal hverdag?
  • Få dit liv tilbage?
  • Leve livet i stedet for at overleve?

     Du har sikkert behov for:

  • Afklare hvorfor du er ramt af stress?
  • Afklare om dine rammer er gode for dig?
  • Afklare om dine tanke- og adfærdsmønstre
    støtter eller bremser dig?

     Du drømmer sikkert om:

  • Være den bedste udgave af dig selv?
  • De bedste match både privat og jobmæssigt?
  • Finde en god job/fritid-balance?
  • Holde stress på afstand?

FIF TIL STRESSHÅNDTERING (14)

1. Undgå ydre pres og stressfaktorer så vidt muligt 2. Minimer dit dagsprogram - max. et programpunkt 3. Hold pauser, hvor du er for dig selv og får helt ro 4. Sov så meget du kan uden at ødelægge nattesøvnen 5. Skru ned for dit indre pres og selvsnak hvis muligt 6. Kom ud i natur, luft, vind, lys, sol og regn hver dag 7. Vær fysisk aktiv i et lystbetonet niveau hver dag 8. Vælg aktiviteter/hobbyer hvor du føler dig i flow 9. Dyrk meditation, mindfulness, afspænding el.lign. 10. Lav "hjernefri" aktiviteter som puslespil og malebøger 11. Lær dine begrænsninger at kende 12. Udnyt muligheder for at smile og grine 13. Spis dig mæt i sunde fødevarer 14. Vælg de roligste timer, hvis du er på deltid

Kontakt mig endelig hvis du har spørgsmål:
jette.kroigaard@trivselsfremmeriet.dk
+45 51 95 20 17